- Startsida
-
Utbildning och barnomsorg
-
Kvalitet och utveckling
Kvalitet och utveckling

I Lomma kommuns systematiska kvalitetsarbete är pedagogernas lärdomar i centrum.
Systematiskt kvalitetsarbete med fokus på lärdomar
Viktiga verktyg i det systematiska kvalitetsarbetet på förvaltning- och enhetsnivå i Lomma kommun är resultatuppföljning, framgångsfaktorer, nyfiket lärande, reflektion- och analysarbetet samt ett strukturerat utvecklingsarbete.
Gemensam plattform
Kvalitetsrapport och enhetsplan
Kvalitetsrapporten är rektorernas uppföljning och utvärdering av förskole- och skolenhetens måluppfyllelse avseende hela det nationella utbildningsuppdraget. Kvalitetsområdena är lärande och utveckling, normer och värden samt trygghet och inflytande. Underlag för rektorernas analys och bedömning är kvantitativ och kvalitativ data, pedagogernas reflektioner av sin undervisning.
Enhetsplanen är rektorernas prioriterade utvecklingsmål för kommande läsår.
Lärventilering
Lärventilering är en seminarieverksamhet där rektorerna får återkoppling på enhetens kvalitetsrapport av förvaltningen.
Lärseminarium
Lärseminarium är dialog mellan förvaltning och rektorernas ledningsgrupper med fokus på uppföljning av enheternas utvecklingsarbete.
Lärrapport
Lärrapport är förvaltningens uppföljning av verksamheterna med fokus på likvärdighet. I lärrapporten identifieras framgångsfaktorer och utvecklingsområden.
Lärstämma
Lärstämma är mötesplatsen för dialog mellan politik och profession med utgångspunkt i Lärrapporten.
Sidansvarig: Thomas Ladö
Senast uppdaterad: