- Startsida
- Omsorg och hjälp
- Ekonomi och försörjning
- Konsumentvägledning
Ibland behöver man fråga om råd
när man ska köpa saker
eller behöver hjälp att klaga
om det är fel på det man har köpt.
Då kan man vända sig
till konsumentvägledaren.
Konsumentvägledning
Lomma kommuns konsumentvägledare arbetar med personlig vägledning för dig som är privatperson.
Kontakta konsumentvägledare för tips och råd:
- om hur du gör om du vill reklamera en vara eller en tjänst.
- inför köp av en vara eller tjänst, exempelvis om du ska anlita en hantverkare.
- om vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
- om hur du går vidare när en tvist uppstått.
- om hur du kommer i kontakt med andra myndigheter eller organisationer.
Det är gratis att få konsumentvägledning.
Du kontaktar kommunens konsumentvägledare via kontaktcenter.
Konsumentvägledaren finns tillgänglig:
- Måndag, onsdag, torsdag klockan 08.00-15.00
- Tisdag klockan 08.00-15.30
- Fredag klockan 08.00-14.30
Lunchstängt kl. 12.00-12.45.
- Telefon: 040-641 10 00.
Under sommarperioden vecka 25-33 och julhelgerna hänvisar vi till Hallå Konsument. Du når Hallå konsument via telefon på 0771-525 525.
Sidansvarig: Elin Fexner
Senast uppdaterad: