- Startsida
- Jobb och företagande
- Upphandling och inköp
- Hur man fakturerar kommunen
Hur man fakturerar kommunen
Lomma kommun inför successivt e-handel i hela kedjan från beställning till faktura. Kommunen strävar efter att minska antalet pappersfakturor och istället få in dem i elektroniskt format.
Fakturor till Lomma kommun ska skickas elektroniskt. Läs mer om e-faktura hos myndigheten för digital förvaltning DIGG Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Tänk på att:
- Alla inköp, oavsett värde ska faktureras med e-faktura
- PDF-fakturor eller inskannade pappersfakturor räknas inte som e-fakturor.
Kravet på e-faktura gäller vid alla inköp, upphandlade så väl som direktköp, där betalning sker mot faktura. Offentliga upphandlingar som påbörjats innan den 1 april 2019 omfattas inte retroaktivt av lagen.
Lomma kommun vill i första hand ta emot fakturor via PEPPOL. Tänk på att ange det femsiffriga referens ID som angavs vid beställning.
Vill du veta mer om vilka regler som gäller för fakturor till offentlig sektor?
Ta gärna del av informationen i den här blanketten Pdf, 160 kB..
E-fakturaadress
Peppol-ID: 0007:2120001066
GLN-kod: 7362120001064
Org.nr: 212000-1066
VAN-operatör: InExchange
Fakturaadress
Lomma kommuns fakturaadress är enligt nedan. Tänk på att alltid ange ett femsiffrigt referens ID, samma som angavs vid beställning.
Lomma kommun
Referens ID:
Fakturaenheten
Box 77
234 22 LOMMA
Om ni inte har möjlighet att skicka e-faktura i ert affärssystem erbjuder Lomma kommun tillsammans med InExchange en tjänst för e-faktura Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. där ni manuellt kan registrera 100 fakturor om året helt kostnadsfritt.
Sidansvarig: Johanna Nilsson
Senast uppdaterad: