Så tar du dig hit

Oavsett hur du väljer att resa, är det lätt att ta sig till Lomma kommun.

Hitta på sidan

Cykel

Att cykla är ett roligt och miljövänligt sätt att ta sig fram på! Det är många som cyklar till Lomma på de cykelvägar som finns i kommunen. Gång- och cykelvägar i kommunen

Tåg

Sedan december 2020 kan du ta tåget till och från Lomma. Det tar endast 7 minuter till Malmö och väljer du att åka norrut kan du åka mot Kävlinge och vidare till Helsingborg.

Du hittar tidtabell och köper biljett på Skanetrafiken.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bussförbindelser

Till och från Lomma kommun går fem olika busslinjer, du hittar mer information om vilka linjer och hållplatser under Trafik och resor/Buss och tåg.

Med bil

Kommer du körande längs Europaväg 6 (E6) finns det avfarter i Lomma, Bjärred och Borgeby. Parkeringsmöjligheter finns dels på avsedda badparkeringsplatser och i orterna. I de mest centrala delarna är parkeringen begränsad till 2 timmar. Gratis p-skiva finns att hämta i kommunhusets reception, Lomma bibliotek samt i flera affärer i centrum. Parkering i Lomma kommun

Långväga gäst

Kommer du med tåg till Skåne, ligger stationerna i Lund och Malmö närmast. Dessutom finns det en pågatågsstation (lokaltåg) i Hjärup (tio minuters bilresa härifrån).

De närmaste flygplatserna är Sturup och Kastrup i Köpenhamn, båda inom ca 35 minuters bilresa från kommunen. Kastrup når du dessutom via direkttåg från Lund eller Malmö. Det går flygbussar till Sturup från Lund och Malmö.

Bara 10 minuters bilresa från kommunen ligger Öresundsterminalen i Toftanäs. Härifrån går bussar till hela Sverige och Europa.

• Ingen giltig användare vald.

Sidansvarig: Michael Tsiparis