Lämna en synpunkt på socialförvaltningens verksamhet

Får du eller någon du känner stöd, hjälp eller omsorg från socialförvaltningen? Då vill vi gärna höra vad du tycker. Du kan lämna både beröm och klagomål via ett digitalt formulär. Dina synpunkter är viktiga – de hjälper oss att utveckla och förbättra våra verksamheter.

Så här lämnar du dina synpunkter

Det enklaste sättet är att använda vårt digitala formulär. Du kan också vända dig direkt till ansvarig chef eller den verksamhet det gäller.

Oavsett hur du lämnar in dina synpunkter, registrerar vi dem i vårt IT-system.

Viktigt att veta

Alla synpunkter blir så kallade allmänna handlingar. Innan vi lämnar ut dem gör vi en sekretessprövning. Det betyder att vi ibland tar bort uppgifter som är skyddade av sekretess. I vissa fall kan vi därför inte berätta vem som lämnat in synpunkterna.

Vad händer efter att du skickat in?

Vi registrerar och följer upp alla synpunkter och klagomål. Du väljer själv om du vill få återkoppling.

Om du uppger din e-postadress får du ett bekräftelsemejl. Det visar bara att vi tagit emot din synpunkt – du får ingen kopia på det du har skrivit.

Tips! Spara gärna det du skrivit innan du skickar in formuläret.

Den chef som ansvarar för den verksamhet du valt utreder ärendet. Om du vill ha svar kontaktar vi dig när utredningen är klar.

Behöver du hjälp?

Om du vill ha hjälp att lämna en synpunkt, kan du kontakta den verksamhet du fått stöd från eller vårt kontaktcenter.

Vill du lämna synpunkter på andra delar av kommunens verksamhet, eller göra en felanmälan? Gå till sidan Lämna synpunkter.