Lomma kommun

E-tjänster

Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Datum: 2019-03-25 06:00 | Nyheter: Omsorg & hjälp, Näringsliv & arbete, Kommun & politik, Övergripande

Konsumentvägledning

Konsumentvägledning i kommunen

Från och med den 25 mars kan du få hjälp med konsumentvägledning på kommunens kontaktcenter.

Har du ångrat ett köp eller vill du reklamera en trasig vara? Har du ingått ett avtal på nätet eller på telefon som du nu är tveksam över?

Ibland vet man inte riktigt vart man ska vända sig och hur man ska gå tillväga som konsument. Våra konsumentvägledare ger dig som är invånare i Lomma kommun gratis information och rådgivning om dina rättigheter och skyldigheter som konsument.

Du kan ställa frågor till oss både innan och efter att du genomfört ett köp av en vara eller en tjänst från ett företag. Vi informerar om vilka lagar och regler som gäller och vår rådgivning är opartisk och kostnadsfri.

Kontakta oss

Välkommen att kontakta kommunens konsumentvägledare Elin, Johanna och Kim, på tel 040-641 10 00 eller info@lomma.se.

Du kan till exempel få följande vägledning:

  • Råd om hur du hanterar en reklamation när du är missnöjd med en vara eller tjänst.
  • Vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument. Information om konsumentlagar och föreskrifter.
  • Vägledning hur du tar dig vidare till andra typer av konsumentvägledning eller hänvisning till den instans som kan pröva tvisten.
  • Förköpsråd för att minska risken för problem i efterhand.

Läs mer om Konsumentvägledningen under Omsorg och hjälp

  • Ingen giltig användare vald.

Sidansvarig: Susanne Hallberg