RSS

RSS  |  A-Ö  |  Translate  |  Större text  |  Lättläst  |  Lyssna  |  Teckenspråk  |  Kontakt  |  Kartalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Lomma kommuns logotyp
Långa Bryggan i Bjärred
Du är här:

Kvalitetsarbete och resultat

Idag ser vi en förändring av medborgarnas krav på information, valfrihet, delaktighet och medbestämmande i den offentligt finansierade verksamheten. Utvecklingen ställer nya krav på kommunen. Krav som i ökad utsträckning innebär en bättre och utökad medborgardialog, ett ständigt effektiviseringsarbete och en hög kvalitet på de tjänster vi tillhandahåller.

Kommunens övergripande kvalitetsarbete skapar en grund för verksamheterna att arbeta vidare med sitt kvalitetsarbete utifrån den verksamhet man bedriver.

Kommunens övergripande kvalitetsarbete finns beskrivet i kommunens styr- och kvalitetssystemPDF.

Årligen genomförs en rad olika enkäter, utvärderingar och jämförelser i kommunen. De senaste åren har jämförelserna med andra kommuner ökat. En del utvärderingar och jämförelser sker på kommunnivå, men flertalet sker på verksamhetsnivå.

I vänstermenyn kan du läsa mer om mätningar som kommunen genomför.

Senast uppdaterad: 2016-11-09
Sidansvarig: Maria Heinesson Grynge
Telefon
Kontakt
Utvecklingschef

040-641 11 34

Telefon
Relaterat
Lomma kommun

Hamngatan 3, 234 81, Lomma
Visa på kartalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
e-post: info@lomma.se
tfn: 040-641 10 00

Vid akuta ärenden (efter kontorstid):
SOS-alarm: 040-676 93 73

Öppettider
Kommunhusets förvaltningar har normalt öppet:

Måndag, onsdag och torsdag 08.00-16.30
Tisdag 08.00-18.00
Fredag 08.00-15.00

Kontakt och öppettider